

CELE SZKOLENIA
- zapoznanie uczestników z programem profilaktycznym dla młodzieży w zakresie uzależnień behawioralnych pt. „Game-X-Reaktywacja”
- przekazanie umiejętności pozwalających zastosować grę planszową „Game-X-Reaktywacja” jako narzędzie edukacyjne
- zapoznanie uczestników z metodami pracy umożliwiającymi aplikację mechanizmów zawartych w grze do życia codziennego
- przekazanie rzeczowych informacji o uzależnieniach behawioralnych, mechanizmach ich powstawania, skutkach oddziaływania oraz możliwościach podejmowania działań prewencyjnych, diagnostycznych i pomocowych
- przekazanie wiedzy dotyczącej prawidłowego prowadzenia rozmów o problemie uzależnień behawioralnych z młodzieżą oraz zasad coachingu mającego wesprzeć młodzież w świadczeniu pomocy rówieśniczej
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
- poznanie edutainmentu (edukacji przez rozrywkę) jako atrakcyjnej metody pracy z młodzieżą służącej prawidłowemu kształtowaniu postaw i zachowań
- nabycie wiedzy i kompetencji w zakresie posługiwania się programem profilaktycznym „Game-X-Reaktywacja”
- praktyczne zapoznanie się z narzędziami dydaktycznymi programu (grą i zeszytami edukacyjnymi)
- nabycie podstawowej wiedzy o uzależnieniach behawioralnych
- nabycie umiejętności prawidłowego prowadzenia rozmów o problemie uzależnień behawioralnych z młodzieżą oraz zasad coachingu mającego wesprzeć młodzież w przeciwdziałaniu postawie bierności i obojętności
ADRESACI SZKOLENIA
- nauczyciele, pedagodzy i psychologowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
- wykładowcy uczelni wyższych
- pracownicy instytucji pomocy społeczne, poradni psychologiczno-pedagogicznych, świetlic socjoterapeutycznych itp.
- trenerzy, pedagodzy, psychologowie i psychoterapeuci
- pracownicy podmiotów ekonomii społecznej
- pracownicy organizacji pozarządowych
- osoby zainteresowane problematyką uzależnień oraz profilaktyką w tym zakresie
PRZEBIEG SZKOLENIA
- Wprowadzenie do programu Game-X-Reaktywacja – 0,5 h
- Rozgrywka – 3 h
- Przerwa na poczęstunek – 0,5 h
- Analiza gry metodą OAZA – 1 h
- Uzależnienia behawioralne – 1 h
- Jak wdrożyć program Game-X-Reaktywacja wśród młodzieży – 0,5 h
- Podsumowanie szkolenia – 0,5 h
NARZĘDZIA I POMOCE DYDAKTYCZNE
Gra planszowa i Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
CZAS
TRWANIA
7 godzin
WIELKOŚĆ
GRUPY
8-16 osób
- - Udział w szkoleniu
- - Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
- - 1 zestaw gry na 8 uczestników
- - Udział w szkoleniu
- - Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
- - 2 zestawy gry na 16 uczestników
- - Udział w szkoleniu
- - Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
- - 3 zestawy gry na 24 uczestników
- - Udział w szkoleniu
- - Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
- - 4 zestawy gry na 32 uczestników
- - Torba na gry
- W przypadku zgłoszenia większej liczby osób z jednej instytucji lub zamówienia usługi polegającej na przeprowadzeniu rozgrywki dla odbiorców ostatecznych (np. młodzieży) Klient otrzymuje dedykowaną ofertę cenową.
DODATKOWO KAŻDY UCZESTNIK SZKOLENIA OTRZYMA:
- możliwość dodatkowych konsultacji z autorami gry
- zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
- prezentację multimedialną pomagającą trenerowi w prowadzeniu rozgrywki
STATYSTYKI
OPINIE UCZESTNIKÓW
Ciekawe i innowacyjne narzędzie do pracy z uczniami, pozwalające spojrzeć na uzależnienia behawioralne z perspektywy własnych doświadczeń. Łączy elementy edukacyjne z integracyjnymi, ułatwiając młodzieży aktywnie zaangażować się w pomoc kolegom i koleżankom.
Gra sprzyja współpracy nauczyciela z uczniami. Pomimo trudnej tematyki udało się wypracować wiele wspólnych wniosków dotyczących problematyki uzależnienia od telefonu, komputera, portali społecznościowych. Po zakończonych zajęciach młodzież wyrażała chęć ponownego uczestnictwa w tego typu warsztatach, podkreślając ich efektywność i znaczenie dla codziennego życia.