CELE SZKOLENIA
- zapoznanie uczestników z programem profilaktycznym dla młodzieży w zakresie uzależnień behawioralnych pt. „Game-X-Reaktywacja”
- przekazanie umiejętności pozwalających zastosować grę planszową „Game-X-Reaktywacja” jako narzędzie edukacyjne
- zapoznanie uczestników z metodami pracy umożliwiającymi aplikację mechanizmów zawartych w grze do życia codziennego
- przekazanie rzeczowych informacji o uzależnieniach behawioralnych, mechanizmach ich powstawania, skutkach oddziaływania oraz możliwościach podejmowania działań prewencyjnych, diagnostycznych i pomocowych
- przekazanie wiedzy dotyczącej prawidłowego prowadzenia rozmów o problemie uzależnień behawioralnych z młodzieżą oraz zasad coachingu mającego wesprzeć młodzież w świadczeniu pomocy rówieśniczej
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
- poznanie edutainmentu (edukacji przez rozrywkę) jako atrakcyjnej metody pracy z młodzieżą służącej prawidłowemu kształtowaniu postaw i zachowań
- nabycie wiedzy i kompetencji w zakresie posługiwania się programem profilaktycznym „Game-X-Reaktywacja”
- praktyczne zapoznanie się z narzędziami dydaktycznymi programu (grą i zeszytami edukacyjnymi)
- nabycie podstawowej wiedzy o uzależnieniach behawioralnych
- nabycie umiejętności prawidłowego prowadzenia rozmów o problemie uzależnień behawioralnych z młodzieżą oraz zasad coachingu mającego wesprzeć młodzież w przeciwdziałaniu postawie bierności i obojętności
ADRESACI SZKOLENIA
- nauczyciele, pedagodzy i psychologowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
- wykładowcy uczelni wyższych
- pracownicy instytucji pomocy społeczne, poradni psychologiczno-pedagogicznych, świetlic socjoterapeutycznych itp.
- trenerzy, pedagodzy, psychologowie i psychoterapeuci
- pracownicy podmiotów ekonomii społecznej
- pracownicy organizacji pozarządowych
- osoby zainteresowane problematyką uzależnień oraz profilaktyką w tym zakresie
PRZEBIEG SZKOLENIA
- Wprowadzenie do programu Game-X-Reaktywacja – 0,5 h
- Rozgrywka – 3 h
- Przerwa na poczęstunek – 0,5 h
- Analiza gry metodą OAZA – 1 h
- Uzależnienia behawioralne – 1 h
- Jak wdrożyć program Game-X-Reaktywacja wśród młodzieży – 0,5 h
- Podsumowanie szkolenia – 0,5 h
NARZĘDZIA I POMOCE DYDAKTYCZNE
Gra planszowa i Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
CZAS
TRWANIA
7 godzin
WIELKOŚĆ
GRUPY
8-16 osób
- - Udział w szkoleniu
- - Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
- - 1 zestaw gry na 8 uczestników
- - Udział w szkoleniu
- - Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
- - 2 zestawy gry na 16 uczestników
- - Udział w szkoleniu
- - Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
- - 3 zestawy gry na 24 uczestników
- - Udział w szkoleniu
- - Przewodnik „Game-X-Reaktywacja”
- - 4 zestawy gry na 32 uczestników
- - Torba na gry
- W przypadku zgłoszenia większej liczby osób z jednej instytucji lub zamówienia usługi polegającej na przeprowadzeniu rozgrywki dla odbiorców ostatecznych (np. młodzieży) Klient otrzymuje dedykowaną ofertę cenową.
Zysk ze sprzedaży gry jest częściowo przekazywany na Diecezjalną Fundację Ochrony Życia w Opolu
DODATKOWO KAŻDY UCZESTNIK SZKOLENIA OTRZYMA:
- możliwość dodatkowych konsultacji z autorami gry
- zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu
- prezentację multimedialną pomagającą trenerowi w prowadzeniu rozgrywki
STATYSTYKI
OPINIE UCZESTNIKÓW
Ciekawe i innowacyjne narzędzie do pracy z uczniami, pozwalające spojrzeć na uzależnienia behawioralne z perspektywy własnych doświadczeń. Łączy elementy edukacyjne z integracyjnymi, ułatwiając młodzieży aktywnie zaangażować się w pomoc kolegom i koleżankom.
Gra sprzyja współpracy nauczyciela z uczniami. Pomimo trudnej tematyki udało się wypracować wiele wspólnych wniosków dotyczących problematyki uzależnienia od telefonu, komputera, portali społecznościowych. Po zakończonych zajęciach młodzież wyrażała chęć ponownego uczestnictwa w tego typu warsztatach, podkreślając ich efektywność i znaczenie dla codziennego życia.